Iedere maand geven Ellie en Bianca een inkijkje in de opstart van hun bedrijf als professional organizer. Ze mailen elkaar over waar ze mee bezig zijn, waar ze tegenaan lopen én vieren hun successen. Deze maand hebben ze het over hun bedrijfsnaam

Hi Ellie,

 Hoe heb jij je bedrijfsnaam bedacht> Ellies Solutions? Wat deed jouw hart sneller kloppen dat dit hem was?  Want dat er meer bij komt kijken dan alleen een leuke naam is mij nu wel duidelijk. Je naam is meteen je logo, je beeldmerk. Welk imago wil je ermee uitstralen? Welke doelgroep wil je ermee bereiken, wie is je ideale klant. Ga je alleen organizen of wil je ernaast ook iets anders doen.  Best wel wat zaken om goed over na te denken.  Bianca Organiseert kwam tevoorschijn in mijn gedachten terwijl ik auto aan het rijden was en er eigenlijk totaal niet mee bezig was. Wel grappig hoe dat werkt, wellicht heeft de wet van de aantrekkingskracht daarin een handje geholpen. Meteen mijn auto aan de kant gezet om te zien of de domeinnaam nog vrij was, want heb je eindelijk een toffe naam is deze bezet hoe zuur is dat. Maar gelukkig hij was nog vrij! Kon het daarna niet laten even een vreugdedansje te doen. 

Liefs, Bianca

 ————————————————————–
Dag Bianca,

Ik ben dagen aan het brainstormen geweest. Ideeën voorgelegd aan mijn zusje, collega’s en Joey een goeie vriend. Uiteindelijk kwam ik op elliessolutions en die naam voelde gelijk goed, past echt bij mij. Ik ben iemand die graag denkt in oplossingen. Mijn logo heb ik ook zelf bedacht, als je de “E” kantelt zit er een hart in. Ik vind het belangrijk om iets met hart en ziel te doen. Ik wilde graag iets wat bij mij past, mij weergeeft zeg maar en ook iets wat mijn klant zou aanspreken. Ik heb gekozen voor lichte kleuren. Fris, open en opgeruimd is wat ik wil uitstralen en ik denk dat wit, groen en rosé daar prima bij passen. Mijn collega zei over het rosé: “Dat is echt jouw kleur”. Nadat ik merkte dat ik er met een glimlach naar keek en er echt blij van werd wist ik, dit is het! Dit ben ik! En dit wil ik uitdragen!  Ik laat mijn kleuren nu terugkomen in mijn website, visitekaartje en flyer. Ik wil dat het iets herkenbaars wordt, mijn “merk” zeg maar.  

Hartelijke groet,

Ellie