Het gevoel van paniek bij het opstarten als professional organizer

Iedere maand geven Ellie en Bianca een inkijkje in de opstart van hun bedrijf als professional organizer. Ze mailen elkaar over waar ze mee bezig zijn, waar ze tegenaan lopen én vieren hun successen. Deze maand hun eerste artikel over een gevoel van paniek bij het opstarten van hun bedrijf.

Hi Ellie,

Heb jij ook zo genoten van het heerlijke weer? De zonnestralen op je gezicht, de fluitende vogels, de blije gezichten van de mensen om je heen. Wat kan zoiets je toch een heerlijk gevoel geven, frisse energie! Mijn hoofd bruist dan van de ideeën. Ook visualiseer ik direct dat ik mensen help, noem het passend bij het seizoen, met een ‘voorjaars-coaching’.
Maar terwijl ik zo zat te mijmeren, overviel mij een ander gevoel: de twijfel en onzekerheid. Ga ik het wel redden mijn eigen onderneming uit te voeren tijdens mijn, nu nog, fulltime job? Ga ik wel klanten krijgen?  Voldoet mijn logo aan wat ik wil uitstralen? Welk boekhoudprogramma, welke boekhouder? Oh, wat moet ik nog veel regelen!  PANIEK!

Ellie herken jij dit gevoel en hoe ben jij hier dan mee omgegaan?

Liefs, Bianca

 ————————————————————–
Lieve Bianca,

Natuurlijk herken ik dat! Mij overvalt het ook. Maar ik besluit dan gelijk om niet langer dan één dag, één uur vooruit te kijken en erop te vertrouwen dat alles goed komt. De wet van aantrekking: wat je aandacht geeft, groeit!

Ik heb vooral ideeën in mijn hoofd… Een frisse start, het moment grijpen en ik plaats een bericht op Facebook waarin ik mensen uitnodig om mij in te schakelen voor het organiseren van een fris en opgeruimd huis. Het voorjaargevoel beleven…

Als ik twijfel, ben ik vooral bang dat ik mijn kinderen te weinig aandacht geef nu ik bezig ben met het opzetten van mijn onderneming. Of zullen ze het fijn vinden nu ik minder op ze let? Ik wil ook een voorbeeld zijn voor hen. Gaan voor wat ik wil en waar ik blij van word en dat is toch echt een eigen onderneming hebben als professional organizer!

Hartelijke groet,

Ellie